Inilah 10 Petinju Dunia Dengan Bayaran Termahal Dalam 1 Perlawanan

10 peninju ini tak perlu bekerja keras selama 20 atau 30 tahun untuk boleh mendapatkan wang bernilai jutaan ringgit. Mereka cukup bertanding di atas ring paling lama 12 pusingan atau setara dengan 36 minit. Siapa saja? (Peninju dengan bayaran terbesar di urutan paling akhir)

[Video] These Malaysians tried to outrun Usain Bolt .. WTH?..Lihat Di Sini


Cepat Dapatkan new Blackberry Z10 from Hanya Dengan RM1,188..Lihat Di Sini


LED HD SMART, Macbook AIr, iPhone 5 .. Boleh MENANG di sini!


 Jom Dapatkan Iron Man Sim Card + 3G data Dengan hanya RM58 Sebulan..Lihat Di Sini

1. Miguel Cotto
Miguel Cotto mendapat bayaran $8 juta  saat kalah dari Floyd Mayweather Jr pada 5 Mei 2012. Cotto sebenarnya dinilai layak menang kerana pukulannya lebih banyak masuk dibanding Mayweather. Meski begitu Mayweather dan pengamat petinju menghargai permainan Cotto yang dinilai taktis malam itu.

2. Vitali Klitschko
10 petinju terkaya
Vitali Klitschko adalah kakak Wladimir Klitcschko. Vitali mendapat bayaran $15 juta saat bertanding untuk mempertahankan gelar tinju dunia kelas berat versi WBC melawan petinju Kuba, Adlanier Solis. Vitali menang KO kerana Solis cedera lutut dan tak boleh bangun setelah terkena pukulan telak Vitali. Pertarungan itu berlangsung pada 19 Marcht 2011 lalu di Cologne, Jerman.

3. Manny Pacquiao 
10 petinju terkaya 
Manny Pacquiao adalah petinju Asia yang berjaya menjadi juara tinju dunia di delapan kelas berbeda. Petinju Filipina itu juga mampu mengalahkan petinju-petinju dunia yang selama ini ditakuti kerana keagresifannnya seperti Marco Antonio Barrera, Antonio Margarito, Miguel Cotto dan Oscar de la Hoya. Pacquiao mendapat dua kali bayaran senilai $25 juta ) saat bertanding dengan Tmothy Bradley pada 9 Jun 2012.
Lalu Pacquio mendapat bayaran yang sama saat melawan Juan Manuel Marquez untuk keempat kalinya pada 8 Desember 2012. Pacquiao kalah KO saat itu.

4. Lennox Lewis
10 petinju terkaya 
Lennox Lewis dibayar $30 juta  saat melawan Tyson pada 8 Juni 2002. Lewis mengkandaskan Tyson ketika itu.

5. Mike Tyson  
10 petinju terkaya 
Mike Tyson mendapat bayaran sebesar $30 juta  sebanyak dua kali! Pertama saat melawan Evander Holyfield pada 28 Juni 1997 dan melawan Lennox Lewis pada 8 Juni 2002. Tyson kalah di dua pertarungan itu.

6. David Haye 
10 petinju terkaya
David Haye mendapat bayaran $32 juta saat kalah dari Wladimir Klitschko pada 2 Julai 2011.

7. Wladimir Klitschko 
10 petinju terkaya
Wladimir Klitschko adalah pemegang gelar tinju dunia kelas berat versi organisasi WBF, WBO, IBO dan WBA. Petinju kelahiran Ukraina itu dibayar $32 juta  saat ditentang petinju Inggris, David Haye untuk mempertahankan seluruh gelarnya di Hamburg, Jerman pada 2 Julai 2011 lalu. Klitchsko menang mutlak saat itu.

8. Floyd Mayweather Jr
10 petinju terkaya
Floyd Mayweather Jr mendapat bayaran $32 juta saat bertanding melawan Miguel Cotto pada 5 Mei 2012. Mayweather menang angka saat itu.

9. Evander Holyfield
10 petinju terkaya
Mike Tyson menggigit telinga Evander Holyfield saat keduanya bertemu pada 28 Jun 1997. Tyson lalu didiskualifikasi dan Holyfield mendapat bayaran $35 juta  untuk bertanding malam itu.

10. Oscar De La Hoya
10 petinju terkaya
Oscar De La Hoya adalah petinju dengan bayaran terbesar di dunia sepanjang sejarah tinju profesional. De la Hoya dibayar $53 juta  saat bertanding melawan Floyd Mayweather Jr pada 5 Mei 2007. De la Hoya kalah malam itu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar